اینجا خاطراتـــــــه که ماندگار میشه
تاریخ : 28 / 6 / 1390
نویسنده : سمانه
 

گریس موری هاپر

استفاده از لغات به ‌جای كدهای ریاضی و همچنین ابداع روش برنامه‌ریزی اتوماتیك، روزگاری از دید همه غیرممكن و حتی خنده‌دار به‌نظر می‌رسید.

به نقل از مجله زنان، گریس موری هاپر با ابداع اولین کامپایلر كامپیوتری، راه دشوار برنامه‌نویسی به شكل امروزی را هموار كرد. (كامپایلر برنامه ای است كه دستورالعمل های یك زبان برنامه‌نویسی را به زبان ماشین ترجمه می‌كند.)

او ریاضی دان- افسر نیروی هوایی آمریکا و پیشگام علم پردازش داده می‌باشد. هاپر در لابراتوار محاسبات هاواردایکن در دانشگاه هاوارد بر روی مارک۱ بعنوان برنامه نویس مشغول بود (سال ۱۹۴۴) این رایانه اولین رایانه الکترونیکی در آمریکاست. در سال ۱۹۵۲ هاپر به فکر ایجاد اولین کامپایلر برنامه نویسی افتاد

عملیات بسیار حساسی كه هرروزه در بانك‌ها، شركت‌ها و سازمان‌های دولتی انجام می‌شود و حتی ساخت بازی‌های كامپیوتری از ابتكارات اولیة او سرچشمه گرفته و پیشرفت كرده است. گریس می‌گوید: «هیچ‌كس قبلاً به این فكر نیفتاده بود، چون هیچ‌كس به اندازة من تنبل نبود. بسیاری از كارمندان ما دوست داشتند با كدها بازی كنند ولی من می‌خواستم هرچه زودتر كارها تمام شود و علت استفادة ما از كامپیوتر هم همین بود.»

در آن زمان كه كامپیوترها تازه ساخته شده بودند، گریس و همكارانش برای كار با آن، از كدهای ریاضی استفاده می‌كردند، یعنی دستورها با ارقام به دستگاه داده می‌شد و تركیب مخصوصی از صفرها و یك‌ها می‌توانست معنی خاصی داشته باشد. مثلاً برای توقف كار دستگاه، باید كد 1001100 را وارد می‌كردند. برای هر کاری كد جداگانه به دستگاه داده می‌شد. حتی اگر برنامه‌ها مراحل مختلف از یك عملكرد بودند. این روش نه‌تنها بسیار زمان‌گیر بود بلكه درصد خطا را نیز بالا می‌برد. یك رقم اشتباه می‌توانست تمام برنامه را از بین ببرد.

گریس موری هاپر

 به گفتة گریس، پرواضح بود كه تهیة یك برنامة اساسی و پایه برای كارهای اولیه كامپیوتر ضروری و منطقی به‌نظر می‌رسید..

اما هدف اصلی گریس این بود كه عموم مردم امكان استفاده از كامپیوتر را بیابند و با وجود موج‌های منفی كه از اطراف به او می‌رسید موفق شد به افكارش جامة عمل بپوشاند. در 1957، سیستم Flow-Matic گریس تنها کامپایلری بود كه دستورات را به زبان انگلیسی می‌فهمید و یكی از سه کامپایلر كامپیوتری بود. اما ضرورت نیاز به یك زبان كامپیوتری جامع كاملاً حس می‌شد و می‌بایست در كوتاه‌ترین زمان به وقوع بپیوندد. زبان واحدی كه بتواند در تمام كامپیوترها استفاده شود. کامپایلرهای ابداعی گریس هاپر در نهایت چراغ راه رسیدن به یك زبان جامع به نام کوبول شد، زبانی كه در همة كامپیوترها، از مراكز دولتی گرفته تا شركت‌های تجاری، استفاده می‌شد.


|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : 27 / 6 / 1390
نویسنده : سمانه
 

تفاوت های وایمکس با ADSL چیست؟

 

نام وایمکس مخفف عبارت World Wide Interoperability for Microwave Access است که به عنوان راه حلی برای دسترسی به شبکه جهانی از طریق امواج مایکروویو به شمار می رود و امروزه به پرطرفداراترین فناوری ارتباطی شهری تبدیل شده است.

وایمکس

وایمکس نسل جدیدی از فناوری دسترسی به اینترنت پر سرعت است که برای نخستین بار در ایران راه اندازی شده و باعث گسترش و افزایش ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت خواهد شد. با دکل های وایمکس، مناطق وسیعی از جمله شهر، شهرک های صنعتی و مناطق راهبردی پوشش اینترنت پرسرعت خواهند داشت و همچنین منازل مسکونی و تمامی افراد در هر نقطه ای از مکان های تحت پوشش شبکه وایمکس قادر خواهند بود.

 


|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : 24 / 6 / 1390
نویسنده : سمانه

معرفی ۵ تا از برترین لپ تاپ های جهان در ماه آگوست ۲۰۱۱


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : 22 / 6 / 1390
نویسنده : سمانه

http://www.pic.iran-forum.ir/images/ifwnqhs5fjuk9pfeutfx.jpg

تاریخ انتشار: 1390.06.21 - 12.09.2011
مخصوص نرم افزارهای: ESET NOD32 Antivirus / Smart Security 3 and 4

همانطور که مي دانيد براي داشتن یک نرم افزار امنيتي قوي نياز است که آن را روزانه از طريق اينترنت آپديت کنيد. همه ي کساني که از نرم افزار هاي امنيتي شرکت معروف ESET استفاده مي کنند مي دانند که براي آپديت Antivirus و Smart Security این شرکت بايد قبل از آپديت جدید ترین یوزرنیم و پسورد آنرا وارد نرم افزار کنند تا برنامه بتواند برای آپديت به سرور شرکت متصل شود. معمولآ اعتبار اين یوزرنیم و پسورد ها بين 3 تا 5 روز مي باشد که پس از آن فاقد اعتبار بوده و ديگر کار نمي کنند در نتيجه باید از Username و Password های جدید تر استفاده کنید. در پست امروز وب سایت میهن دانلود مجموعه ای از یوزرنیم و پسورد های جدید و قانونی نرم افزارهای امینتی شرکتESET را برایتان آماده کرده ایم. این Username و Password ها با نسخه های مختلف آنتی ویروس و اسمارت سكيوریتي ESET کاملآ سازگار بوده و شما میتوانید از آنها به عنوان مجوز برای آپدیت نرم افزار امنیتی سیستم خود استفاده کنید.
جهت دانلود یوزرنیم و پسورد ها به ادامه مطلب مراجعه نمایید ...


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: نرم افزار , ,
تاریخ : 21 / 6 / 1390
نویسنده : سمانه
بتدا برنامه زیر را دانلود کنید.

دانلود

پس از اینکه برنامه ی Kill New Folder.exe کار خودش رو انجام داد ، باید مابقی ویروس ها رو خودتون به صورت دستی پاک کنید .

برای پاک کردن مابقی ویروس ها به شیوه ی زیر عمل کنید :

۱ – به منوی Start بروید و روی گزینه ی Search کلیک کنید تا پنجره ی مربوطه نمایش داده شود .
۲ – در سمت چپ روی گزینه ی All files and folders کلیک کنید .
۳ – در قسمت All or part the file name عبارت New Folder.exe را تایپ کنید و روی گزینه ی Search کلیک نمایید .
حالا تمام فایل های پیدا شده رو پاک کنید .
حواستون باشه مجددا یکی از اونا رو اجرا نکنید

نکته: دقت کنید اگر New Folder.exeرا در جایی دیدید آن را اجرا نکنید و آن را پاک کنید. از حجم نیو فولدر ها می توانید تشخیص دهید که ویروس است یا نه. اگر حجم ۱۴۰کیلو بایت داشت ویروسه و باید اجراش نکنید و پاکش کنید.


 

|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
تاریخ : 21 / 6 / 1390
نویسنده : سمانه

دانلود PerfectClock Standard Edition v4.5.2 - نرم افزار نمایش ساعت های زیبا بر روی دسکتاپ


|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: نرم افزار , ,
تاریخ : 21 / 6 / 1390
نویسنده : سمانه

دانلود Internet Download Manager v6.07 - نرم افزار مدیریت دانلود انواع فایل ها


|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: نرم افزار , ,

آخرین مطالب